Konsernin ketjut

Kartta
Katso kartta ja ajo-ohje >>

Tokmanni-konserni vahvistaa tuotteidensa turvallisuustestausta

Suomen suurin halpakauppakonserni Tokmanni on solminut sopimuksen turvallisuustestaus- ja asiantuntijapalveluita tarjoavan SGS Fimkon kanssa. Sopimuksen myötä SGS Fimko toimittaa jatkossa turvallisuustestauksia ja asiakirjojen tarkastuksia Tokmanni-konsernin tuotevalikoimaan kuuluville laitteille.

Suomen lainsäädäntö valvoo tarkoin Suomeen maahantuotavien esineiden ja sähkölaitteiden turvallisuutta. Suomessa turvallisuus- ja kemikaliovirasto Tukes tarkastaa pistokokein Suomeen maahantuotavia tuotteita. Suomessa markkinavalvonta on Euroopan tiukinta.

Tämän lisäksi maahantuontia valvotaan myös jokaisen yrityksen omin resurssein. Tokmanni-konserni ostaa maahantuomiensa tuotteiden tarkastuspalvelua V-Trust Inspection Service Co:lta. Tuoreen sopimuksen myötä tarkastuksesta vastaa Suomen päässä myös SGS Fimko.

– Halusimme vahvistaa entisestään tuoteturvallisuuttamme erityisesti sähkötuotteissa. SGS Fimko on erikoistunut Suomessa vaadittavien sähkölaitteiden tekniseen vaatimustasoon, Tokmanni-konsernin toimitusjohtaja Heikki Väänänen sanoo.

Tokmanni-konsernissa tuoteturvallisuutta koskeva valvonta on ollut korkealla tasolla, ja vuositasolla Tokmanni-konsernin oman tuonnin tuotteita on testattu useita tuhansia. Kaikki testit ovat aina perustuneet virallisten testilaboratorioiden määrittelemiin testeihin sekä dokumentteihin.

– Suoritamme aktiivista valvontaa muun muassa käymällä itse paikan päällä tuotteita valmistavissa tehtaissa. Lisäksi ostamme jatkossakin tavaraerien tarkastuspalveluita riippumattomalta tavarantarkastusyhtiöltä, Väänänen sanoo.

Tokmanni-konserni on myös BSCI-järjestelmän jäsen. Sosiaalisen laadunvalvonnan BSCI-malli tukee ja edistää tuontikaupan vastuullisuutta sekä valvoo tavarantoimittajia.

Tietoa SGS Fimkosta:
SGS on maailman johtava testaus-, sertifiointi-, tarkastus- ja verifiointiyritys (www.sgs.fi) ja yrityksessä työskentelee yli 70 000 henkilöä. SGS Fimko kuuluu SGS:n Electrical & Electronics liiketoiminta-alueeseen, jolla työskentelee n. 3000 asiantuntijaa yli 25 toimipaikassa ympäri maailmaa. Suomessa SGS Fimko on markkinajohtaja ja Helsingin Lauttasaaressa, Espoossa ja Tampereella sijaitsevissa testauslaboratorioissamme työskentelee yhteensä lähes 100 asiantuntijaa.

Lisätiedot:

Heikki Väänänen
Tokmanni-konserni
020 728 6044

Tokmanni-konserni on Suomen suurin halpakaupan toimija. Konserniin kuuluu yhteensä 145 myymälää, jotka muodostavat seitsemän myymäläketjua: Tokmanni, Tarjoustalo, Vapaa Valinta, Robinhood, Maxi-Makasiini, Maxi-Kodintukku ja Säästöpörssi. Myymäläverkosto kattaa koko Suomen etelästä pohjoiseen ja idästä länteen. Pohjoisin myymälä on Kuusamossa ja eteläisin Hangossa. Myymäläketjujen lisäksi konserniin kuuluu TokNet-verkkokauppa. Vuonna 2011 konsernin liikevaihto oli 653,9 miljoonaa euroa. Yritys työllistää tällä hetkellä noin 3100 henkilöä.